Права та обов’язки учасників освітнього процесу базуються на чинному законодавстві України.
1. Загальні правила поведінки
1.1. Школа-територія, на якій не місце будь-яким видам зброї, вибухових або вогненебезпечних предметів та речовин; спиртних напоїв, наркотичних речовин, сигарет (електронних-також); шокерів, газових балончиків, петард та інших небезпечних предметів.
1.2.Учні поводяться ввічливо, проявляють повагу до старших, піклуються про молодших школярів, висловлюють свої погляди, не зачіпаючи та поважаючи гідність і почуття інших людей.
1.3. Учні серйозно ставляться до навчання, приносять необхідні навчальні приладдя, приходять до школи з підготовленими домашніми завданнями з предметів згідно з розкладом уроків.
1.4.Учні бережуть шкільне майно, дбають про чистоту та порядок на території школи.
1.5.В міжособистісних стосунках учні не допускають булінг (цькування), не проявляють протиправну поведінку (насильницьку).
1.6. Цькування, бійки, залякування, лихослів’я та знущання над людиною є неприпустимими формами поведінки у школі та за її межами.
1.7. Під час занять йти зі школи та її території учням можна лише з дозволу вчителів або медичної сестри (попередньо узгодивши з батьками).
1.8.Учні знають і дотримуються правил техніки безпеки як під час уроків так і під час перерв.
2. Поведінка на заняттях
2.1. Учень приходить до школи за 10 – 15 хвилин до початку навчальних занять, займає своє робоче місце, готує все необхідне навчальне приладдя до заняття.
2.2. У разі спізнення на урок слід постукати у двері кабінету, зайти, привітатися з учителем, вибачитися за спізнення і попросити дозволу сісти на місце.
2.3. У класних приміщеннях учні перебувають без верхнього одягу та у змінному взутті.
2.4. Урочний час повинен використовуватися учнями тільки для навчальних цілей . Протягом уроку учні не створюють галас, не відволікаються самі та не перешкоджають іншим здобувачам освіти в отриманні освітніх послуг.
2.5. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти руку і попросити дозволу у вчителя.
2.6. Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на запитання вчителя, він піднімає руку.
2.7.На прохання вчителя (класного керівника) учень надає щоденник. Будь-які записи в щоденниках учні виконують охайно. Після кожного навчального тижня батьки учня ставлять свій підпис у щоденнику.
2.8. У разі пропуску навчальних занять учень надає класному керівникові довідку від лікаря або записку від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причину відсутності на заняттях, не пропускає навчальні заняття без поважних причин.
2.9. Усі учасники освітнього процесу не користуються мобільними телефонами та іншими пристроями, що мають підключення до інтернету під час проведення навчальних занять, за винятком використання таких пристроїв в освітніх цілях.
3. Поведінка до початку, на перервах і після закінчення занять
Час перерви - особистий час кожного учня. Він може його проводити на свій розсуд, проте не повинен заважати іншим.
3.1 Під час перерв учні підтримують чистоту і порядок на своєму робочому місці та готуються до наступного уроку.
3.2. Під час перерв учні вільно пересуваються школою, тримаючись правої сторони, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитись з метою безпеки (підвал, горище, харчоблок, спортзал).
3.3.Під час перерв учні самовільно не відчиняють вікна, не сидять на підвіконнях, не бігають по сходах, поблизу вікон та в інших місцях, не пристосованих для ігор.
3.4. Під час перерв учні не штовхають один одного, не кидаються предметами та не застосовують фізичну силу.
3.5. На перервах учні можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, адміністрації школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.
3.6.Після закінчення занять учні одягаються і залишають школу, дотримуючись правил ввічливості.
4. Правила поведінки учнів у шкільній їдальні
4.1.Учні приходять у їдальню після закінчення уроку у визначений час без верхнього одягу.
4.2. Під час перебування в їдальні учні дотримуються гарних манер, поводяться пристойно.
4.3. Учні з повагою ставляться до працівників шкільної їдальні.
4.4.Учні бережуть майна шкільної їдальні.
4.5. Учні прибирають за собою столові прибори і посуд після вживання їжі .
4.6. Учні не виносять їжу та напої за межі їдальні.
ГОЛОВНЕ:
1. Намагайтесь жити так, щоб людям поруч з Вами було добре.
2.Перш ніж звернутись до людини, посміхніться їй: адже добрі стосунки починаються з посмішки.
3. Навчиться радіти не лише своїм успіхам, але й успіхам однокласників та друзів.
4. Ніколи нікому не заздріть та не зраджуйте: це відштовхує людей і руйнує їх стосунки.
5.Намагайтесь прийти на допомогу людині, не чекайте, поки тебе про це попросять.
6. Якщо Вам буде погано, не поспішайте звинувачувати у цьому інших, вчіться долати неприємності, погане швидко проходить.
5. Права батьків
Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
-захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
-звертатися до закладу освіти, органів управління освітою з питань освіти;
-обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
-брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
-завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
-брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
-отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;
-подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
-вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
6.Батьки та особи, які їх замінюють зобов’язані:
-забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь-якою формою;
-нести відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання;
-виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
-сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
-поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
-дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
-формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
-настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
-формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
-виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
-дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
-сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
-виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.