Версія для слабозорих

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Open menu

Меню

Open menu

Посилання

 

gerb12

header logo

ukc

 

НАШ QR-кодqrcode

Вхід на сайт

«Діти повинні виховуватися не для сьогодні, а для майбутнього, можливо,
кращого стану роду людського». (Е. Кант)
«Дитина — дзеркало сім'ї: як у краплі води відбивається сонце — так у
дітях відбивається моральна чистота матері й батька. Завдання школи  та
батьків — дати кожній дитині щастя». (В. О. Сухомлинський).
24 лютого 2022 року — дата, яка стала точкою відліку нової реальності для
України. Війна кардинально змінила наші життя, змусивши по-іншому
розставляти пріоритети.
Страшні реалії повномасштабної війни вплинули на кожного з нас. Смерть
близьких, руйнування рідної домівки, окупація українських територій,
бомбардування та обстріли, — все це виснажує внутрішні ресурси людини,
руйнує її психіку.

Детальніше:Особливості співпраці вчителя та батьків учнів під час освітнього процесу в умовах війни

Підлітковий вік — вік становлення. Підліток ще погано знає навколишній світ, самого себе. Він поспішає жити, увійти у світ дорослих людей, все хоче попробувати, про все скласти власну думку. Якщо ж до цього додати чимало нових проблем, перші розчарування, драми, то можна зрозуміти, чому саме підліток такий схильний до шкідливих звичок. Результати обслідувань школярів, які мають шкідливі звички, дозволили скласти так званий рейтинг причин, що, на думку самих підлітків, відіграли найважливішу роль у прийнятті ними згубного рішення.

1) Бажання походити на своїх друзів, знайомих, відповідати своїй групі однолітків.

2) Бажання відчути нові приємні відчуття, про які так багато розповідають освічені знайомі.

3) Цікавість, прагнення випробувати себе у новій, майже екстремальній ситуації.

4) Вплив авторитетної для підлітка людини.

5) Прагнення демонстративного протесту.

Детальніше:«Запобігання шкідливим звичкам та роль батьків у розвитку стійкої потреби дітей до здорового...

Є сім чудес на світі,

А восьме чудо – діти.

         Родина, сім’я – це найдорожче для кожної людини. «З родини йде життя людини», - говорить народна мудрість. Тут людина робить свої найперші кроки, звідси вона виходить у широкий світ. У сім’ї вона навчається любові і добра, у сім’ї вона вчиться шанувати свій рід, свою землю, берегти пам’ять свого роду.

         Великий український педагог К.Д.Ушинський писав: «Важко виразити словами те особливе, світле щось, що народжується в нашій душі, коли ми згадуємо тепло рідного сімейного гнізда. До глибокої старості залишаються в нас якісь сердечні зв’язки з тією родиною, з якої ми вийшли».

        

Мати і батько – найрідніші, найближчі кожному із нас люди. Від них ми одержуємо життя. Батьки вчать нас людських правил, оживляють наш розум, вкладають в наші уста добрі слова. І перше слово, яке вимовляє дитина, - це слово «мама». Це вона нас породила, вигодувала,виплекала і все життя супроводжує і окрилює своєю турботою і ласкою.

     Пройдуть роки... Мов лелеки у вирій, розлетяться від отчого порога діти. Та щасливої, погожої днини вас, мов чайка чаєнят, матуся збере до рідної домівки. І защебече, заговорить мамина пісня у ваших серцях. Озветься вона червоною калиною в лузі, стрункою тополею в полі, кучерявою вербою над водою, білокорою берізкою, солов’їною мовою, пахучістю трав.

Детальніше:«Щаслива сім'я. Яка вона? Здоровий сімейний мікроклімат» 

1. Загальна характеристика ситуації та особливостей розвитку підлітків

      Підлітковий вік пов'язаний з перебудовою всього організму дитини, зумовленою насамперед статевим дозріванням. Активізація діяльності статевих та інших залоз внутрішньої секреції спричинює інтенсивний фізичний і фізіологічний розвиток.

Бурхливий ріст і перебудова організму у цьому віці спричинюють стрімке підвищення інтересу дитини до своєї зовнішності. Формується новий образ свого фізичного "Я". Через його гіпертрофоване значення підлітки дуже болісно переживають недоліки (справжні й придумані) своєї зовнішності. Непропорційний розвиток окремих частин тіла, скутість рухів, неправильність рис обличчя, шкіра, яка втрачає дитячу ніжність, надмірна вага або худорлявість дратують, а нерідко спричинюють переживання почуття власної неповноцінності, зумовлюючи замкнутість, а то й неврози.

Основний зміст та специфіку всіх сторін розвитку (фізичного, розумового, морального, соціального та ін.) у підлітковому віці визначає перехід від дитинства до дорослості. У всіх напрямках відбувається становлення якісних новоутворень внаслідок перебудови організму, трансформації інформації взаємин з дорослими та однолітками, освоєння нових способів соціальної взаємодії, змісту морально-етичних норм, розвитку самосвідомості, інтересів, пізнавальної та учбової діяльності.

Детальніше:«Підліток. Його  емоції та почуття. Особливості формування темпераменту, волі, характеру в...

Тема нашого сьогоднішнього зібрання - «Відповідальність, самооцінка, самоконтроль». Це ті якості характеру особистості, які допомагають забезпечити успішність як в повсякденній діяльності (вдома, у школі), так і у взаєминах з оточуючими. Я думаю, немає серед нас таких батьків, хто хоча б раз не стикався з проявом безвідповідальності дитини. Безневинне «Я забув» з часом переростає у відверте «Я не зробив, тому що не вважаю за потрібним це робити». Проблема в тому, що подібне ставлення до своїх вчинків стає в сучасному суспільстві нормою. Проблема юнацтва полягає в тому, що більшість з юнок і юнаків не можуть тримати свої слова, і занадто легковажно ставляться до даних іншим обіцянкам. Учні дуже легко дають обіцянки, заздалегідь знаючи, що його не виконають. Подібна поведінка входить у молоді в звичку. Надалі ця необов'язковість може призвести до серйозних проблем і не тільки в школі, але і в житті.

І цій необов'язковості є конкретна назва - інфантилізм.

Детальніше:Відповідальність, самооцінка, самоконтроль. Як її у собі розвинути?

      «Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується».
                                                                                            (В.О. Сухомлинський).

       Актуальність національно – патріотичного виховання особистості в сучасному українському суспільстві чималою мірою зумовлено потребою державотворчих процесів на засадах гуманізму, демократії, соціальної справедливості, що мають забезпечити усі громадянам рівні стартові можливості для розвитку та застосування їхніх потенційних здібностей, досягнення суб’єктивно привабливих і водночас соціально важливих цілей як умов реалізації найголовнішої соціально – психологічної потреби особистості  – потреби до самовизначення та самоствердження.

        Німецький мислитель Вільгем Гумбольдт зауважив: «Обставини, за яких протікає життя, впливають на людину більше, ніж виховання».

        В умовах українських реалій, коли Україна ціною життя Героїв Небесної Сотні, зусиллями українських військових, добровольців, волонтерів відстоює свободу і територіальну цілісність, пріоритетного значення набуває національно-патріотичне та військово-патріотичне виховання молоді. Цілі покоління українців були виховані в дусі відчуження від рідної землі та національного самозречення. В нас формували почуття національної меншовартості, покривдженості, комплексу неповноцінності, навіювали переконання в перевазі «старшого брата». Навмисне поширення російськомовної літературної та музично-пісенної продукції, висвітлення неправдивої історії, висміювання українського характеру і традицій формувало явище етноциду. Наш народ намагалися позбавити усіх ознак культурної та духовної самостійності. Сьогодні єдиний шлях повернення державності – національно - патріотичне виховання молоді. Патріотизм у сучасному розумінні – це відчуття того, що в моєму місті, в моєму навчальному закладі, країні мене стосується, що залежить від мене. Я – творець майбутнього своїх дітей і онуків.

       Патріотизм – одне з найбільш глибоких людських почуттів. Як правило, це поняття розуміють як відданість і любов до Батьківщини, до свого народу, гордість за їхнє минуле й сьогодення, готовність до її захисту. Це почуття є одним із найважливіших духовних надбань особистості. Воно характеризує вищий рівень розвитку особистості й проявляється в її активно-діяльнісній самореалізації на благо Батьківщини.

Детальніше:Актуальність виховання в учнівської молоді національно – патріотичних цінностей

Підлітковий вік триває з 10 (11) до 15 років

Підлітковий період охоплює навчання в основній школі (5-9 класи) і знаменує собою суттєві зрушення суб'єкта в напрямку дорослішання. Даний вік характеризується бурхливими, але нерівномірними темпами зростання організму та фізіологічними змінами. Ці соматичні зміни стають чинниками ряду надбань психічного розвитку підлітка:

  • o швидкі темпи зростання та дорослішання викликають формування нового образу "Я", посилення інтересу до свого зовнішнього вигляду, однак підліткам характерне незадоволення своєю зовнішністю,
  • o нерівномірне формування опорно-кісткової системи (зростання рук, ніг та голови випереджає темпи розвитку

хребта) супроводжується тимчасовою втратою гармонії в рухах, що примушує підлітка переживати сором'язливість, пригніченість, знижує самооцінку,

o нерівномірний розвиток кровоносної системи (серце росте швидше, ніж судини) може спричинювати погане самопочуття, головний біль, періодичне зниження розумової працездатності,

Дівчатка переймаються пропорціями та стрункістю своєї фігури, а хлопчиків хвилює мускульна маса і атлетичність тіла

Пубертат - період статевого дозрівання

Від латин. "пубертас" - покриття волоссям

  • o у нервовій діяльності підлітка процеси збудження переважають над гальмуванням, що викликає часті перепади настрою, підвищену чутливість, дратівливість,
  • o розгортання статевого дозрівання, поява вторинних статевих ознак сприяє формуванню почуття дорослості як центрального особистісного новоутворення підлітка, забезпечує активізацію статевої ідентифікації, пожвавлює потяг до спілкування з протилежною статтю.

Детальніше:Вплив фізичного та фізіологічного розвитку підлітка

982

«Ця дитина просто не хоче вчитися!» — можна почути і від батьків, і від вчителів. Якби всі школярі мали високу мотивацію, проблем би було в рази менше. «Ви ж професіонали, ви і заохочуйте» — дорікають педагогам батьки. «Якщо дома не привчили вчитися, у школі з таким учнем доведеться мучитися» — відповідають учителі.

Вчені довели: немає дітей, які не хочуть нічим займатися. Вплив родини значний, адже найбільше чутлива до таких змін дитина в дошкільні роки. Та на дитину будь-якого віку можна впливати — на краще чи на гірше.

Діти, які здаються мало вмотивованими до навчання чи дослідницької діяльності, насправді мають розвинену мотивацію уникнення. Вона спонукає уникати небезпеки, ризику, негативу на кшталт критики чи низьких оцінок. За такого настрою налаштувати на довгострокову мету зовсім важко. Є другий вид мотивації — досягнення, яка направляє нас до винагороди, результату. За такого настрою можна розвивати цілеспрямованість, бажання отримати відкладене задоволення. Ці два види мотивації врівноважують один одного.

Детальніше:Батьківський лекторій  «Особливості виховання та мотивації навчання дітей шкільного віку»

Питання булінгу в учнівському середовищі, на жаль, й досі актуальне в сучасних українських школах.

Що таке булінг та його причини:

Булінг – це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом.

Основними ознаками булінгу (цькування) є:

  • Наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), а також спостерігачі.
  • Повторюваність /систематичність діяння.
  • Наявність наслідків у вигляді психічної та/або фізичної шкоди.

Детальніше:Батьківський лекторій «Протидія булінгу в учнівському середовищі .Відповідальність за  вчинення...

Copyright © 2024 ОЗ "Шпанівський ліцей" Rights Reserved.